Wajah Cantik Tiz Zaqyah Membuatkan Dirinya Dijadikan Duta Produk

shares |


KESIBUKAN pelakon ini bukan sekadar pada bidang lakonan semata-mata.

Bahkan berbekalkan wajah cantik dan penampilannya menarik, dia dipilih menjadi duta beberapa produk terkemuka di Malaysia.

Atas alasan ini, empunya nama Siti Zaqyah Abdul Razak atau lebih dikenali sebagai Tiz Zaqyah ini, sentiasa mencuri ruang untuk lari daripada dunia glamor.

Malah pelakon filem Cinta Kura-Kura ini, mengakui mahu merehatkan diri dan menjalani kehidupan seperti orang biasa.

"Sejak bergelar anak seni, kehidupan saya benar-benar berubah. Saya sebenarnya rindu menjalani kehidupan sebagai 'orang biasa'.

"Bagi saya, orang biasa bebas melakukan apa sahaja, tetapi sebagai artis, kita menjadi tumpuan tak kira apa sahaja kita lakukan atau ke mana sahaja kita melangkah," katanya.

Akui pelakon berusia 26 tahun ini, faktor itu membuatkan dia menubuh syarikat KL Calling.

"Syarikat ini khusus untuk menganjurkan aktiviti yang melibatkan belia dan kebajikan.

"Malah, ini adalah satu cara untuk saya melarikan diri daripada dunia seni," katanya.

Tambahnya, apa yang membuatkan dia fokus kepada syarikatnya itu kerana setiap pulangan daripada acara yang dianjurkan akan disalurkan kepada badan kebajikan.

"Ini cara terbaik khususnya bagi saya atau mana-mana selebriti menyumbang bakti kepada masyarakat khususnya golongan kurang bernasib baik," katanya.


Tambah Tiz Zaqyah, penglibatan dalam bidang kebajikan bukan kerana alasan sudah bosan dengan dunia seni.

"Saya aktif seperti biasa, tetapi lebih selektif memilih kerja ditawarkan," katanya.

Bintang Kusinero Cinta ini berkata, dia enggan dibayangi watak wanita teraniaya seperti dilakonkannya menerusi drama Nur Kasih dan Sebenarnya Saya Isteri Dia.

"Jika terlalu banyak membawa watak sebegini, penonton akan melihat ia klise. Jadi memerlukan lebih watak mencabar diri," kata pelakon drama bersiri Seludup.

Related Posts