Babi Hutan tolong cuci pinggan di gerai

shares |


Mula-mula kita makan.. Lepas tu babi makan bekas kita, lepas pada tu kita pulak yang pi makan bekas babi tu. Bukan babi bela tapi jenis babi hutan ni. Pehhhhhh!! Kejadian ini katanya berlaku di salah sebuah gerai di sekitar kawasan perhutanan di Utara semenanjung.

Kalau tengok dari gambar tu rasa-rasa macam dekat area Banjaran Titiwangsa je, eiiiiiiyukkk !! Pengotor satu hal, ni yang kes halal haram ni aceno?? Bagi orang Kafir okey la tapi bagi yang Muslim ni, macam mana??

Makan pulak bekas babi, macam mana la nak samak kalau dah tertelan siap keluar balik dah haaaa. Dah jadi darah daging dah pun.

Sepatutnya para peniaga di kawasan perhutanan macam ni kena lebih peka dengan situasi macam ni. Yela dah tahu binatang buas banyak. Sisa makanan macam ni patutnya urus lah dengan baik. Ni tidak main tinggal je.

Tu kalau tengah niaga harimau mai macam mana tak ke haru biru jadinya. Bukan sekor babi tu, banyak lak tu. Babi pun minum teh ais jugak..

Lepas ni tobat dah tak pi makan kat gerai tepi hutan macam ni. Tempat-tempat rekreasi yang berhutan tebal macan ni ke kan. Takot pulak jadi macam dalam gambar ni. -Utaranewz

Related Posts