Datuk Seri Vida Didakwa Kerana Gagal Bayar GST

shares |


Siapa tak kenal dengan jutawan kosmetik, Datuk Seri Vida yang terkenal di Malaysia sekarang ni.. Dia bukan setakat terkenal dengan mempromosikan produk jenama Qu Putehnya jer.. Malah terkenal bila menjadi penaja-penaja utama kepada program nyanyian Mentor, pasukan bola sepak Kelantan dan banyak lagilah kalau nak disenaraikan..

Masa dia taja pasukan bola sepak Kelantan pun, banyak perubahan yang dilakukan DSV.. Jersi yang dipakai pemain-pemain pun dibuat khas dengan benang emas, kononnya benang tu dapat memutihkan kulit.. Tak cukup dengan itu, stadium Kelantan pun nak diubahnya..

Sanggup mengeluarkan modal yang banyak untuk menukarkan stadium tu menjadi warna pink bagai.. Selain itu, sering muat naik bila dia membeli barangan jenama..

Baru-baru ni, ada dia muat naik gambar baru beli beg tangan mewah yang ditempah khas dari luar negara..
Tup-tup hari ni, menarik perhatian ramai bila Dato Seri Vida didakwa di Mahkamah Sesyen Ipoh di bawah Akta Cukai Barang Dan Perkhidmatan (GST) 2014..

Difahamkan, Dato Seri Vida gagal mengemukakan penyata dan gagal membayar cukai.. Jumlah cukai yang tidak dijelaskan oleh jutawan terbabit bernilai hampir RM 4 juta u’olls..

Dato Seri Vida pun nak jadi macam Rozita Che Wan jugak ke??

Che Ta kan sebelum ni pernah ditahan pihak imigresen, selepas dia didapati mempunyai hutang cukai pendapatan pada tahun 2014 yang lalu.. Duit dah berkepuk-kepuk dalam bank pun masih susah nak membayar GST noh.. Nak larikan diri daripada tanggungjawab lah tu!!

Sumber : Utaranews

Related Posts