Amy Search Bengang Digelar Anjing Oleh Anak Yazit

shares |

Penyanyi terkenal, Amy Search meluahkan rasa bengang dan kecewa terhadap tindakan anak anak perempuan kepada pemain dram kumpulan Search, Yazit iaitu Sheeqa Yazit  yang telah menggelarkan Amy sebagai anjing menerusi ruangan komen di akaun Facebook Amy.

Menurut Amy, apa yang ditulis oleh Sheeqa agak kurang ajar.


Semuanya bermula apabila Amy telah memuat naik satu status mengenai persembahan “tribute” Search ketika pameran MAHA 2016 berlangsung.

Amy berpendapat seseorang penyanyi itu harus mempunyai gaya nyayian tersendiri dan tidak perlu meniru cara penyanyi asal bagi sesebuah lagu.

Ketika itu Sheeqa turut memberikan komen pada status berkenaan dengan menulis “siapa yang menyalak mcm anjing ini?”. Amy tidak menyangka teguran beliau terhadap persembahan “tribute” itu akan mengundang komen biadap seperti itu.


Saya langsung tidak mengutuk dia dan terkejut apabila dia tergamak meninggalkan komen sedemikian. Siapa dia nak memanggil saya anjing? Sebagai orang muda, dia sepatutnya menunjukkan rasa hormat bukannya mencerca orang lain.

Dia sangat kurang ajar. Sebenarnya ini bukan kali pertama dia menghina saya. Sebelum ini dia pernah menyindir ibadah yang saya lakukan. Bagi saya, rasa hormat adalah perkara paling asas yang perlu ada dalam setiap individu.


Pada kami walau apa pun kemelut yang dihadapi oleh Amy dan Yazit, Sheeqa tidak sepatutnya meninggalkan komen berbaur sindiran seperti itu. Sebagai yang muda kita harus menghormati orang yang lebih tua daripada kita.

Sumber : Beautifulnara

Related Posts